شوخی نیست ؛ بودجه هر اثر تاریخی روزانه فقط 30 هزارتومان!

به گزارش وبلاگ تینتا، وزیر میراث فرهنگی در سفرش با هیات دولت به خراسان رضوی گفت: بودجه هر اثر تاریخی فقط 30 هزار تومان است که شبیه شوخی است.

شوخی نیست ؛ بودجه هر اثر تاریخی روزانه فقط 30 هزارتومان!

مهر: عزت الله ضرغامی در جریان سفر استانی هیأت دولت به استان خراسان رضوی، از بناهای تاریخی تماشا کرد و در جریان مسائل این استان در رابطه با مأموریت های وزارت میراث فرهنگی نهاده شد.

ضرغامی در سفر به مشهد از بافت تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی بازدید کرد و در جمع مالکان و فروشندگان سرای تاریخی عزیزالله اف از فرایند بازسازی این اثر تاریخی آگاه شد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: این بافت ها هزینه های زیادی دارند، اما باید حفظ شوند، نمی توانیم دستور تخریب بدهیم.

ضرغامی با اشاره به بازدید از کاروانسرای تاریخی عباسقلی خان مشهد که بخشی از آن در حال بازسازی است، گفت: این کاروانسرا سال هاست به بازار تبدیل شده و تعداد زیادی از هم وطنان در آن به کسب و کار مشغول هستند، این افراد که از قشر میانه هستند با توجه به تعطیلی بخشی از بازار با مسائل فراوانی روبرو شده اند. قرار بر این بوده که شهرداری یاری کند و رقمی را هم تعیین نموده بودند که با تخصیص آن اعتبار، بازسازی به وسیله وزارت میراث فرهنگی انجام گردد و دوباره برای فعالیت در اختیار آن افراد قرار گیرد که آن اعتبار تأمین نشده است و البته آنچه مصوب شده نیز مبلغ کمی بوده است. ما در پی این هستیم که اعتبار مناسب و مورد نظر را تأمین و کوشش کنیم با یاری صاحبان غرفه ها این بازار را بازسازی کنیم.

ضرغامی یادآور شد: با وجود اعتبارات محدودی که داریم و به ازای هر اثر تاریخی فقط 30 هزار تومان بودجه داریم، این رقم تقریباً شوخی است. امیدواریم شهرداری ها و نهادهای محلی همکاری نمایند. تا زمانی که پایداری ایجاد نگردد، امکان استفاده وجود ندارد که در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "شوخی نیست ؛ بودجه هر اثر تاریخی روزانه فقط 30 هزارتومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوخی نیست ؛ بودجه هر اثر تاریخی روزانه فقط 30 هزارتومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید