دلایل اضطراب صبحگاهی چیست؟

به گزارش وبلاگ تینتا، بیایید با آن روبرو شویم: اضطراب می تواند در هر زمانی از روز رخ دهد و در صورت وقوع می تواند بدترین حالت واقعی باشد، اما برای بعضی اضطراب عادت خاصی دارد که صبح ها خود را نمایان می سازد.

دلایل اضطراب صبحگاهی چیست؟

به گزارش وبلاگ تینتا، در آغاز یک روز تازه برای فکر آسان است که در خصوص آن چه در پیش است فکر کند و غرق در افکار منفی گردد. این شرایط می تواند ما را با احساس غرق شدن و سطح بالایی از اضطراب روبرو سازد؛ و به نظر می رسد دلیلی علمی وجود دارد که چرا اضطراب می تواند در صبح برای بعضی بسیار رایج باشد. برای بیشتر افراد هورمون استرس کورتیزول در اولین ساعت پس از بیدار شدن از خواب بالاتر است و به ما یاری می نماید صبح ها هوشیار و متمرکز بمانیم. با این وجود، مضطرب رفتن به رختخواب می تواند باعث افزایش زودهنگام سطح کورتیزول گردد که ممکن است باعث گردد با فکری آشفته از خواب بیدار شوید.

این تمام ماجرا نیست. در صبح برای فکر آسان تر است که در خصوص روز پیش رو و آن چه برای رسیدن به آن روز احتیاج دارد فکر کند. سطح قند خون در ابتدای صبح پایین تر است که می تواند باعث ایجاد اضطراب در افرادی گردد که مستعد ابتلا به آن هستند.

اگر متوجه شدید که اضطراب شما در صبح بدتر است سعی کنید نوعی آرامش را در برنامه صبحگاهی تان بگنجانید تا به آرامش فکر یاری کند. همه ما روز های خوب و بدی داریم و آغاز روز با مدیتیشن کوتاه و تمرکز حواس می تواند به شما این حس را بدهد که در چه شرایط عاطفی ای هستید تا بتوانید نسبت به آن حساس باشید.

علاوه بر آن، گوش دادن به کتاب صوتی هنگام شب می تواند از شدت اضطراب شما به خصوص در زمان صبح بکاهد. هم چنین، یوگا و حرکات کششی ملایم و گوش دادن به احساس بدن باعث می گردد تا حس کنیم که با خود هماهنگ تر هستیم. آن چه باعث می گردد ما احساس اضطراب کنیم از فردی به فرد دیگر فرق دارد.

اضطراب یک واکنش طبیعی به یک موقعیت استرس زا است، اما اگر احساسات مدت زیادی به طول انجامد یا دوباره عود کند ممکن است یک اختلال اضطرابی را تجربه کنید. اضطراب و افسردگی رایج و قابل درمان هستند، اما بهتر است به محض این که آن را کردید با پزشک عمومی خود صحبت کنید.

رایج ترین علائم اضطرابی که باید به آن توجه کرد عبارت اند از: سرگیجه، ضربان قلب قوی، سریع یا نامنظم (تپش قلب)، لرزیدن یا لرزش، مسائل گوارشی، سردرد، احساس وحشت یا ترس، افکار وسواس گونه، خشک شدن دهان، احساس تهوع، تعریق و تنگی نفس و مسائل خواب (این که فرد نتواند بخوابد یا خیلی زود بیدار گردد و یا دچار عدم توانایی دوباره خوابیدن باشد. هم چنین، چندین بار بیدار شدن در طول شب نیز از جمله مسائل خواب محسوب می شوند).

برای مقابله با اضطراب تنها زمانی که خسته هستید به رختخواب بروید نه در یک زمان مشخص. آرام شدن پیش از خواب، مانند دوش گرفتن یا خواندن کتاب نیز می تواند مفید باشد. بعضی افراد از تکنیک های مدیتیشن مانند تمرکز بر نفس خود استفاده می نمایند. فناوری می تواند مانع از خواب راحت شما گردد بنابراین مطمئن شوید که دست کم یک ساعت پیش از خوابیدن از صفحه نمایش گوشی تلفن هوشمند یا رایانه و تلویزیون دور شده اید.

منبع: www.cosmopolitan.com

منبع: فرارو

به "دلایل اضطراب صبحگاهی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل اضطراب صبحگاهی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید