بهترین شهر ترکیه برای زندگی

به گزارش وبلاگ تینتا، از گذشته سفر به ترکیه یکی از رایج ترین سفرها بین ایرانیان بوده و درطول سال تور ترکیه یکی از پرطرفدارترین تورها بین گردشگران ایرانی محسوب می گردد. سفر به کشوری همسایه با فرهنگ و حال و احوالی که گاه خیلی نزدیک به فرهنگ ایرانی ها است و گاه متفاوت. با اینکه مردمان این دو کشور، ایران و ترکیه، از گذشته با هم در ارتباط بودند و همیشه بر فرهنگ هم تاثیر گذاشتند، اما همچنان این کشور جاذبه های خاص خود را برای مسافران دارد و ایرانی ها علاوه بر سفر، به اقامت در آن هم علاقه دارند. اگر شما هم قصد مهاجرت و اقامت در کشور ترکیه را دارید، این مطلب به شما یاری می نماید تا بهترین شهر ترکیه را برای زندگی انتخاب کنید. درصورتی که فقط قصد سفر دارید، با جستجوی قیمت تور ترکیه می توانید برای سفری چند روزه به کشوری خوش آب وهوا و سرشار از جاذبه های فرهنگی برنامه ریزی کنید. سفر با تور ترکیه قطعا برای شما مناسب تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

بهترین شهر ترکیه برای زندگی

چرا بعضی ترکیه را برای اقامت انتخاب می نمایند؟

کشور ترکیه جمعیتی نزدیک به ایران و به لحاظ جغرافیایی موقعیت خاصی دارد. کشوری که مرز قاره آسیا و قاره اروپا بوده و فرهنگ آن برگرفته از حال وهوای دو قاره است. ترکیه کشوری نسبتا آزاد برای ایرانی ها به حساب می آید و بازار آن و همچنین فضای مناسب تجاری اش باعث شده روابط تجاری بین دو کشور شکل بگیرد. سالانه گردشگران زیادی با تور ترکیه استانبول به این کشور سفر می نمایند تا به خرید اجناس مورداحتیاجشان بپردازند. به همین خاطر ترکیه یکی از کشورهای آسیایی است که هواداران زیادی دارد. اما برای اقامت کدام شهر مناسب ترین انتخاب خواهد بود؟

استانبول، شهری غرق در نور

استانبول شهری سرزنده است که به شب های جذابش شهرت دارد و به احتمال زیاد اولین و بهترین انتخاب شما برای اقامت این شهر رویایی است. استانبول پایتخت ترکیه نیست اما پرجمعیت ترین و مهم ترین شهر این کشور شناخته می گردد. نزدیکی به دریای مرمره و تنگه بسفر باعث شده استانبول حد وسط دو قاره اروپا و آسیا باشد. فرهنگ و تاریخ و موسیقی و زندگی مردمان این شهر هم تحت تاثیر همین موضوع قرار گرفته و استانبول را به شهری مدرن، با فرهنگ و سابقه تاریخی طولانی تبدیل نموده است. زندگی در این شهر جنب وجوش زیادی دارد و بازار تجاری آن همواره فعال است. اگر به قصد مهاجرت و اقامت به استانبول می روید، باید از قبل درمورد شرایط کسب وکارتان هم تحقیقاتی داشته باشید و بازارها و فرصت های شغلی اش را آنالیز کنید. این شهر عظیم محیط مناسبی برای مهاجران است؛ چون فضای باز آن امکان رشد و رسیدن به یک موقعیت مناسب را برای شما فراهم می نماید. محیط جذاب و پر انرژی شهر باعث می گردد آن را هم برای اقامت و هم برای مسافرت گزینه ای مناسب بدانیم. پس اگر قصد سفر چند روزه به استانبول دارید، تور ترکیه هوایی را مدنظر داشته باشید.

آنکارا، زندگی در پایتخت

آنکارا یکی از شهرهای قدیمی کشور ترکیه است که با یک موقعیت جغرافیایی خاص به شهری دیدنی و جذاب تبدیل شده و سالانه هزاران تور ترکیه به مقصد آنکارا در حرکت هستند. شرایط آنکارا برای زندگی هم مانند استانبول است. این شهر عظیم امکانات و موقعیت های مختلف شغلی را دراختیار شهروندانش قرار می دهد و محیط مناسبی برای رشد و پیشرفت است. هزینه زندگی در ترکیه ارتباط ویژه ای با سبک زندگی مهاجر دارد؛ اما به طورمیانگین برای زندگی در آنکارا و دیگر شهرهای عظیم ترکیه به 3000 الی 3500 لیر در ماه احتیاج خواهید داشت. نکته مثبت درمورد آنکارا این است که خدمات حمل ونقل شهری آن نسبت به استانبول گسترده تر است و همین موضوع می تواند بر هزینه های جاری شهروندان و مهاجران تاثیر داشته باشد.

اگر بخواهید بین دو شهر آنکارا و استانبول یکی را برای زندگی انتخاب کنید، باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید که در کدام شهر موقعیت شغلی مناسب تری برای شما وجود دارد و می توانید درآمد بهتری را کسب کنید. اما به لحاظ فضای شهر و محیطی که قرار است در آن زندگی کنید، استانبول و آنکارا، هریک مزایای خاص خود را دارند. آنکارا به عنوان دومین شهر عظیم ترکیه که درطول تاریخ همواره موردتوجه دولت های عثمانی بوده، شهری مدرن و درعین حال تاریخی است. آنکارا بازارهای عظیم تجاری دارد و همه ادارات دولتی و وزارتخانه های ترکیه در این شهر قرار گرفته اند. شرایط آب وهوا در آنکارا نزدیک به موقعیت تهران است؛ تابستان هایی گرم و پائیز و زمستان هایی همراه با بارندگی. به همین خاطر مهاجرت یا سفر با تور ترکیه به این شهر برای افرادی که به آب وهوای این چنینی عادت دارند، اصلا سخت نیست.

استانبول، شهری با فضای مدرن همراه با جاذبه های تاریخی، موقعیت آب وهوایی خاص و نزدیکی به دریا است که در مقایسه با آنکارا، پایتخت کشور ترکیه، مسافران و مهاجران بیشتری را می پذیرد. تور ترکیه هوایی به مقصد استانبول هم یکی از تورهای پرتردد در سطح دنیا است. بنابراین شاید بتوان گفت این شهر نیمه اروپایی گزینه مناسب تری برای اقامت خواهد بود.

منبع: همگردی

به "بهترین شهر ترکیه برای زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهر ترکیه برای زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید