برف و باران در 20 استان

به گزارش وبلاگ تینتا، خبرنگاران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد نفوذ سامانه بارشی به کشور از بارش برف، باران و وزش باد شدید طی روزهای پنجشنبه و آدینه در 20 استان اطلاع داد.

برف و باران در 20 استان

به گزارش تسنیم، مطابق پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی، امروز در بیشتر منطقه ها کشور آسمان صاف و جو پایداری حاکم است. فردا غرب سواحل دریای خزر و بعضی منطقه ها واقع در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش برف و باران و در بعضی منطقه ها استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش های پراکنده روی می دهد.

آدینه در استان های ساحلی دریای خزر و بعضی منطقه ها اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی و شمال شرق کشور بارش و در دامنه ها، ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

شنبه هفته آینده در بعضی منطقه ها شمال شرق و یکشنبه در بعضی منطقه ها واقع در دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوبی و بخش هایی از مرکز کشور بارش پراکنده پیش بینی شده است.

طی 3 روز آینده در بعضی منطقه ها شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز، پنجشنبه در نیمه شمالی فارس، کرمان، جنوب یزد و شرق سیستان و بلوچستان، آدینه در نیمه شمالی فارس، کرمان، جنوب یزد و خراسان جنوبی و شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز آدینه در اردبیل، استان های ساحلی دریای خزر و شنبه در شمال شرق کاهش 6 تا 10 درجه ای دما پیش بینی می گردد و از شنبه در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر و از یکشنبه آینده در شمال شرق کشور دما افزایش می یابد.

بعلاوه از امروز تا صبح فردا دریای عمان، نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و از بعدازظهر پنجشنبه تا اواخر وقت آدینه دریای خزر مواج خواهد بود. آسمان تهران امروز کمی ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید برای شب نیز صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان آغاز: بعدازظهر پنج شنبه 1401/12/04

زمان سرانجام: آدینه 1401/12/05

نوع مخاطره: بارش باران یا برف، کاهش نسبی دما، کاهش شعاع دید و وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

پنجشنبه 1401/12/04: شمال کرمان، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان، غرب مازندران، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، جنوب یزد و شمال کرمان.

آدینه 1401/12/05: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات در استان های سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی جاده ها، پدیده مه، کولاک، سقوط بهمن در منطقه ها مستعد، احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه و مسیل ها و آب گرفتگی محدود معابر عمومی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت های کشاورزی، مدیریت در مصرف منابع انرژی و آمادگی ارگان های امدادی و راهداری برای یاری به آسیب دیدگان احتمالی.

منبع: توریسم آنلاین

به "برف و باران در 20 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و باران در 20 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید