آنالیز SSD ای دیتا مدل SU650؛ مالی و بسیار کارآمد

به گزارش وبلاگ تینتا، SSD ای دیتا مدل SU650 ظرفیت 120 گیگابایت، توانسته با ارائه قابلیت های بسیار خوب و داشتن قیمتی مناسب نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند و به یکی از پرفروش ترین SSDهای فروشگاه خبرنگاران تبدیل گردد. در این مقاله قصد داریم به نقد و آنالیز این درایو حالت جامد محبوب شرکت ای دیتا بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

آنالیز SSD ای دیتا مدل SU650؛ مالی و بسیار کارآمد

SSD ها یک نوع فضای ذخیره سازی دائم اطلاعات هستند که نسبت به هارد دیسک ها از سرعت و امنیت انتقال داده بالاتری بهره می برند. این حافظه ها هیچ بخش متحرک و یا حتی دیسک چرخانی ندارند، اطلاعات را با سرعت بسیار بالایی می خوانند و بدون بهره گیری از نیروهایی نظیر انرژی الکتریکی، اطلاعات را در خود ذخیره می نمایند. شرکت تایوانی ای دیتا که در زمینه ساخت و فراوری حافظه های ذخیره سازی رایانه فعالیت دارد، محصولات بسیار باکیفیتی را روانه بازار نموده که SSD مدل SU650 یکی از آن هاست.

این درایو حالت جامد سرعت خواندن و نوشتن بسیار خوبی دارد و در ظرفیت های مختلفی از 60 گیگابایت گرفته تا 2 ترابایتی روانه بازار شده است. اگر قصد خرید یک SSD باکیفیت و با قیمت مناسب را دارید، این محصول پرفروش ای دیتا را می توان به عنوان یک گزینه خرید بسیار خوب در نظر گرفت. SSD ای دیتا مدل SU650 قادر است احتیاجهای معمول یک کاربر برای نصب سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی را به خوبی پاسخ دهد.

اس اس دی ای دیتا مدل SU650 ظرفیت 120 گیگابایت

560,000 تومان

مشاهده و خرید

مشخصات کلی SSD ای دیتا SU650 ظرفیت 120 گیگابایت در یک نگاه

پیش از اینکه ببینیم آیا SSD ای دیتا SU650 ظرفیت 120 گیگابایت ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این محصول داشته باشیم تا ببینیم شرایط روی کاغذ چگونه است.

نام SSDای دیتا مدل SU650 ظرفیت 120 گیگابایتی
ابعاد و وزن 100.45 در 69.85 در 7 میلی متر / 48 گرم
حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک 1500G
سرعت انتقال داده520 مگابایت بر ثانیه
سیستم عامل های سازگار

Windows XP/Vista/7/8/8.1/10 به بالا

Mac OS X 10.6 به بالا

Linux Kernel 2.6 به بالا

ظرفیت 120 گیگابایت
قابلیت های مقاومتی مقاوم در برابر ضربه
حافظه NAND 3D NAND
اقلام همراه هارد دیسکرابط SATA 3.0 و دفترچه راهنما
جنس بدنهپلاستیک یا سیلیکون ضدشوک
دمای قابل فعالیت0 تا 70- درجه سانتی گراد
عمر مفید SSD2 میلیون ساعت

جعبه گشایی

SSD ای دیتا مدل SU650 ظرفیت 120 گیگابایت، در یک بسته بندی پلاستیکی شفاف و بسیار ساده قرار گرفته و نام و مدل این حافظه درایو جامد روی قسمت جلویی آن به چشم می خورد. به طور معمول SSD های شرکت ای دیتا در سه رنگ سبز، آبی و طلایی فراوری می شوند که این رنگ ها نشان دهنده رده این محصولات هستند. باید اشاره نمود که سبز به معنی رده بندی مالی، آبی به معنی میان رده و طلایی برای محصولات رده بالای این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

SSD ای دیتا مدل SU650 که درون یک سینی شفاف پلاستیکی قرار گرفته، با رنگ های سبز و مشکی تزئین شده و آن را می توان جزو محصولات مالی شرکت ای دیتا به شمار آورد. در پشت جعبه این محصول اطلاعات بسیار زیادی با فونت ریز نوشته شده که از جمله مهم ترین آن ها می توان به پشتیبانی از تکنولوژی S.M.A.R.T برای کنترل و پایش شرایط SSD، پشتیبانی از دستورهای TRIM و NCQ برای افزایش بازدهی و طول عمر و حداکثر سرعت خواندن 520 و نوشتن 450 مگابایت بر ثانیه اشاره نمود.

طراحی

جنس بدنه این محصول از پلاستیک بسیار باکیفیت ساخته شده تا در برابر ضربات و آسیب های احتمالی بتواند از خود مقاومت نشان دهد. البته بخش زیرین آن از جنس فلز است. روی بدنه این SSD لوگوی شرکت ای دیتا خودنمایی می نماید. این SSD بسیار سبک وزن است و سنگینی آن به 48 گرم می رسد. بعلاوه ابعاد آن به ترتیب طول و عرض و ارتفاع برابر با 100.45 در 69.85 در 7 میلی متر است.

SSD ای دیتا مدل SU650 ظرفیت 120 گیگابایت در قالب استاندارد 2.5 اینچی توسعه یافته و به وسیله رابط SATA3.0 به کامپیوتر متصل می گردد. روی بدنه پشتی این SSD یک برچسب چسبانده شده که اطلاعات مختلفی نظیر استاندارد های قابل پشتیبانی و شماره های ساخت محصول به چشم می خورد. بعلاوه حفره هایی در اطراف بدنه پشتی این حافظه وجود دارد که به شما امکان می دهد SU650 را درون رابط آن قرار دهید. تراشه های حافظه NAND این محصول نیز از نوع 3D NAND است. سوکت و رابط این SSD نیز از نوع SATA بوده و انرژی مورد احتیاج این مدار به وسیله کانکتور برق SATA تأمین می گردد.

عملکرد

ای دیتا ادعا نموده که SSD مدل SU650 سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب 520 مگابایت بر ثانیه و 450 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد. این شرکت نرم افزار اختصاصی را برای SSD های خود به نام ADATA SSD Toolbox توسعه داده که ابزارهای مفیدی را برای پایش، کنترل، بهینه سازی و موارد دیگر این حافظه ها در اختیار کاربران قرار می دهد. این نرم افزار می تواند با خواندن اطلاعات S.M.A.R.T، کاربران را از شرایط دمایی این محصول مطلع سازد. کاربران بعلاوه به لطف این نرم افزار قادر خواهند بود تا Firmware این محصول را آپدیت نموده و در صورت احتیاج آن را به روشی درست و ایمن فرمت نمایند. میانگین عمر مفید این محصول برابر با 2 میلیون ساعت است که میزان عادی برای SSDها محسوب می گردد. برای آنالیز این SSD از نرم افزارهای بنچمارک مختلفی استفاده شده که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

تست بنچمارک ATTO Disk

نرم افزار ATTO، یک بنچمارک بسیار معتبر است که به تست عملکرد ذخیره سازی محصولات مختلف مانند هارد دیسک ها، درایوهای حالت جامد، آرایه های RAID و غیره می پردازد. نتایج آنالیز سرعت خواندن و نوشتن این SSD در هر مرحله به وسلیه نرم افزار ATTO Disk در جدول بالایی از سرعت 512B تا 64MB به صورت صعودی ردیف شده شده است. با آنالیز این داده ها به این نتیجه می رسیم که در هر مرحله، بین سرعت خواندن اختلاف بسیار نزدیکی وجود دارد، اما در سرعت نوشتن اختلافی بیش از 100 مگابایت بر ثانیه دیده می گردد.

تست Crystal Disk Mark

یکی دیگر از نرم افزارهای آنالیز و تست سرعت خواندن و نوشتن انواع حافظه ها، Crystal Disk Mark است که با شبیه سازی فرآیند انتقال فایل در چند Block Size مختلف، اطلاعات خوبی به کاربران ارائه می دهد.

تست بنچمارک AS SSD

بنچمارک AS SSD نیز می تواند عملکرد یک SSD را با انجام چندین آزمایش خاص روی چند فرایند خواندن/نوشتن متوالی یا تصادفی بدون استفاده از حافظه پنهان معین کند. به لطف این نرم افزار، به آسانی می توانید از سرعت دقیق خواندن و نوشتن SSD مدل SU650 اطلاع پیدا کنید.

تست عملکرد واقعی

جهت تست عملکرد واقعی SSD ای دیتا مدل SU650 ظرفیت 120 گیگابایت، از یک فایل 20 گیگابایتی متشکل از 119 فایل ویدیویی و بعلاوه 16 گیگابایت فایل آرشیو شده استفاده شده که در مجموع عملکرد قابل قبولی را در سرعت خواندن و نوشتن این SSD شاهد هستیم.

جمع بندی

شرکت ای دیتا، SSD مدل SU650 را برای کاربرانی عرضه نموده که اطلاعات زیادی برای ذخیره کردن در کامپیوتر خود ندارند یا اطلاعات خود را در هارد دیسک اکسترنال ذخیره می نمایند. این محصول سرعت خواندن و نوشتن خوبی را به کاربران ارائه می دهد و با قابلیت های که دارد می تواند احتیاج به فضای ذخیره سازی آن ها را تا حدودی حل نماید. در مجموع، اگر قصد خرید یک SSD باکیفیت و با قیمت مناسب را دارید، SSD مدل SU650 ای دیتا ظرفیت 120 گیگابایتی می تواند یکی از برترین گزینه های خرید برای شما باشد.

مزایای SSD ای دیتا SU650 ظرفیت 120 گیگابایت

  • سرعت خواندن و نوشتن خوب
  • قیمت مناسب

معایب SSD ای دیتا SU650 ظرفیت 120 گیگابایت

  • عملکرد نه چندان راضی نماینده در سرعت کپی/ پیست کردن فایل های درون SSD

سخن پایانی

در این مطلب به نقد و آنالیز یکی از پرفروش ترین SSD های موجود در فروشگاه وبلاگ تینتا یعنی ای دیتا SU650 ظرفیت 120 گیگابایت پرداختیم و آن را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک درایو حالت جامد باکیفیت برای ذخیره انواع مختلف فایل ها را دارید، این SSD ای دیتا را از فروشگاه آنلاین وبلاگ تینتا برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این SSD را به دیگران توصیه می کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه های بهتری هم نسبت به این SSD ارزان در بازار هست؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران وبلاگ تینتا مگ در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع: hexmojo

اس اس دی ای دیتا مدل SU650 ظرفیت 120 گیگابایت

560,000 تومان

مشاهده و خرید

سوالات متداول

آیا SSD ای دیتا مدل SU650 ظرفیت 120 گیگابایت سرعت خوبی دارد؟

بله. این SSD ای دیتا سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب 520 مگابایت بر ثانیه و 450 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد که برای چنین محصول مالی بسیار خوب است

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز SSD ای دیتا مدل SU650؛ مالی و بسیار کارآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز SSD ای دیتا مدل SU650؛ مالی و بسیار کارآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید