با این ترفندها؛ هتل های مقرون به صرفه اما با کیفیت رزرو کنید!

به گزارش وبلاگ تینتا، رزرو هتل های مقرون به صرفه برای کسانی که قصد دارند یک سفر مالی به همراه خانواده یا به صورت انفرادی داشته باشند، عامل بسیار مهمی در مدیریت هزینه های سفر می باشد. امروزه سفر رفتن چه داخلی و چه خارجی هزینه های زیادی به همراه دارد که همین موضوع در شرایط مالی فعلی باعث شده، بعضی از لذت سفر رفتن محروم بمانند. اما اگر بتوانیم هزینه های سفر را بخصوص در بخش رزرو هتل و بلیط مدیریت نماییم، سفری مجذوب کننده و مالی را می توانیم برای خود برنامه ریزی کنیم و از لذت سفر رفتن بهره مند شویم.

با این ترفندها؛ هتل های مقرون به صرفه اما با کیفیت رزرو کنید!

بخش عمده ای از هزینه های یک سفر چند روزه به هزینه محل اقامت اختصاص دارد، رزرو هتل ها اغلب به وسیله سایت های رزرواسیون آنلاین انجام می گیرد و مسافران با مقایسه قیمت ها بین سایت های مختلف رزرو هتل، اتاق مورد نظرشان را انتخاب می کنند. اگر به بعضی از ترفندهایی که در زمان رزرو اتاق وجود دارد، مطلع باشیم رزرو اتاق مورد نظرمان را می توانیم با قیمتی مناسب تر و ارزان انجام دهیم. برای رزرو برترین هتل ها در داخل و خارج از کشور می توانید از مشاوره متخصصین و کارشناسان وبلاگ تینتا استفاده نمایید و با برترین قیمت و در اسرع وقت اتاق مورد نظر خود را رزرو کنید. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با ترفندهای رزرو هتل های ارزان آشنا کنیم، پیشنهاد می کنیم تا سرانجام با وبلاگ تینتا همراه باشید.

ترفندهای رزرو هتل های ارزان

هر فردی برای یک سفر خوب معیارها و نظرات متفاوتی دارد که با توجه به سبک سفر رفتن وی ممکن است، هزینه سفر وی را بالا برده و یا کاهش دهد. اگر شما هم قصد سفر دارید ولی با توجه به معیارهای سفرتان بودجه کافی ندارید، باید از ترفندهای کاهش هزینه های سفر همچون رزرو هتل های ارزان قیمت برای مدیریت مخارج سفر خود استفاده نمایید تا هم هزینه ها کاهش یابد و هم سفر شما متناسب با معیارهای مورد نظر شما انجام شود. انتخاب محل اقامت در سفر به سلیقه شخصی شما برمی شود که دوست دارید در یک هتل درجه یک اقامت کنید یا در یک اقامتگاه بومگردی استراحت نمایید که هریک از این اقامتگاه ها هزینه ها و امکانات متفاوتی دارند.

در خصوص هتل ها، افت قیمت تابع عرضه و تقاضا است، سایت های رزرو هتل هر روز بر سر قیمت ها با هم در رقابت هستند و کوشش می کنند قیمت های خود را پایین بیاورند تا رزروهای دقیقه نودی افزایش پیدا کند. اینکه دقیقه نود بتوانید اتاق مورد نظر خود را با قیمتی پایین تر از حالت عادی رزرو کنید، احتیاجمند ریسک پذیری بالای شما می باشد چون ممکن است اتاق مورد نظر شما در آن موقع ظرفیت پذیرش مسافر را نداشته باشد. رمز و راز اقامت ارزان قیمت در هتل در گرو دانستن چند نکته مهم پنهان شده است که مسافران می توانند با انجام آنها برای یک سفر کم هزینه برنامه ریزی کنند، در ادامه چند مورد از ترفندهای رزرو هتل های ارزان را با شما درمیان می گذاریم.

1. رزرو هتل های ارزان قیمت، در فصل هایی که سفر رونق کمتری دارد!

همه ما خوب می دانیم که بعضی از فصل ها و ایام سال تقاضا برای سفر زیاد است و در این ایام بسیاری از هتل ها قیمت خود را بالاتر از حد معمول به مسافران ارائه می دهند. اما اگر محدودیتی برای سفر خود ندارید، می توانید برای سفر در فصل ها و دیگر ایام سال برنامه ریزی نمایید، البته قیمت رزرو هتل ها برای سفر به بعضی از منطقه ها هم با توجه به فصلی که آب و هوا برای گشت و گذار مناسب است، تغییر می نماید، همچون جزیره کیش که به علت گرمای هوا هزینه رزرو اتاق در فصل تابستان تقریبا یک چهارم فصل های دیگر سال است.

یعنی اگر تحمل گرمای هوا را داشته باشید که باوجود اسپلیت ها و کولر خودروها زیاد هم سخت نخواهد بود، می توانید با هزینه ای بسیار کم در کیش اقامت داشته باشید. هتلداران با پایین آوردن قیمت ها و گاهی پیشنهادهای استثنایی سعی می کنند هر طور که شده اتاق های خود را به مسافران عرضه کنند و از خالی ماندن اتاق های هتل جلوگیری کنند که این فرصت ها بخصوص برای برنامه ریزی سفرهای خارجی که معمولا هزینه بیشتری دارند، به کاهش هزینه سفر و رزرو اتاق های ارزان می انجامد.

البته یک گزینه سومی هم بین زمان پیک سفر و زمان کم سفر وجود دارد و آن هم بین فصل می باشد، یعنی زمانی که پیک سفرها به اتمام رسیده ولی آب و هوای منطقه هنوز در حد مطلوبی برای سفر و استفاده از امکانات مقصد مناسب می باشد که در این زمان نه قیمت ها به مقدار فصل پر سفر بالاست و نه آنقدر آب و هوا عوض شده که نتوان از مقصد لذت برد.

2. وسط هفته ها به سفر بروید

اگر در زمان رزرو اتاق مورد نظرتان در سایت های رزرو آنلاین قیمت اتاق را در روزهای آخر هفته با روزهای وسط هفته مقایسه کنید، متوجه تفاوت قیمت ها خواهید شد. اغلب افراد در طول هفته مشغول کار و فعالیت هستند و تمایل دارند آخر هفته ها را برای سفر برنامه ریزی کنند، به همین علت هزینه رزرو اتاق ها در روزهای پایانی هفته بیشتر از ایام وسط هفته می باشد. در واقع رزرو هتل های ارزان قیمت برای روزهای وسط هفته در ایام خارج از فصل سفر هم می تواند بر کاهش هزینه های سفر موثر باشد و شما در آن روزها بتوانید اتاق را با قیمت کمتری رزرو نمایید.

3. رزرو هتل های ارزان در در دقیقه نود

اگر برای رزرو اتاق مورد نظر خود در هتل چند ساعت یا یک روز قبل از سفر اقدام کنید، قطعا با قیمت مناسب تری می توانید اتاق مورد نظر خود را رزرو نمایید. اگر رزرو محل اقامت خود را به دقیقه نود بیندازید تا حد زیادی امکان دارد با قیمت مناسب تری اتاق را رزرو نمایید ولی این موضوع قدرت ریسک بالایی را می خواهد بعضی شاید شجاعت این کار را نداشته باشند، اما به طور میانه، قیمت هتل ها در همان روز 10 درصد کمتر از نرخ هتل در روز قبل است و این موضوع می تواند روی هزینه های سفر شما تاثیر چشمگیری بگذارد.

شاید اگر به شما بگوییم که قیمت اتاق ها بعد از ساعت 4 عصر کمتر هم می شود، تعجب کنید اما این حرف واقعیت دارد بخصوص اگر حوالی 8 شب دست به رزرو بزنید، در حدود 5 تا 10 درصد دیگر هم بیشتر در هزینه رزرو اتاق صرفه جویی خواهید کرد.

4. رزرو هتل های دور ازجاذبه های دیدنی

اگر به شهری مثل مشهد مقدس سفر می کنید، معمولا قیمت هتل های نزدیک به حرم امام رضا(ع) چند برابر هتل هایی است که در خیابان های دورتر از حرم قرار دارند. این موضوع در دیگر شهرها و کشورها هم صدق می نماید، یعنی هرچقدر هتل محل اقامت شما از جاذبه های گردشگری اصلی آن شهر مثل مراکز خرید و یا مکان های دیدنی دورتر باشد، با قیمت مناسب تری می توانید اتاق مورد نظر خود را رزرو نمایید. رزرو هتل های ارزان قیمت معمولا در منطقه های که از جاذبه های گردشگری آن شهر فاصله دارند، در شهرهای توریستی بیشتر امکان پذیر است.

5. با تور و گروهی سفر کنید

اگر در پی صرفه جویی در هزینه های هتل و بلیط برای سفر هستید، خرید تور از شرکت های گردشگری و آژانس ها گزینه مناسبی برای یک سفر بدون دغدغه با هزینه ای ارزان می باشد. آژانس های مسافرتی به علت قراردادهای بلند مدتی که با هتل و سایر مراکز اقامتی دارند، اتاق ها را به صورت چارتری خریداری می کنند به همین علت هزینه کمتری برای اقامت از مسافران دریافت می کنند.

اگر بین چند آژانس گردشگری معتبر قیمت های تور را مقایسه می کنید، می توانید با خرید یک تور مناسب با امکانات کامل یک سفر مجذوب کننده را با هزینه ای کمتر از حالتی که خودتان هتل و بلیط را خریداری نمایید به سفر بروید. چند سالی است که آژانس های مسافرتی اقدام به فروش تورهای لحظه آخر با قیمت های بسیار پایین تر از حالت معمول می پردازند تا ظرفیت خالی تورهای خود را در لحظه آخر با حداقل سود تکمیل کنند. اگر به سفرهای برنامه ریزی نشده علاقه دارید و اهل ریسک هستید، تور های لحظه آخری نیز پیشنهاد خوبی برای شما هستند تا بتوانید هزینه کمتری بابت رزرو هتل و بلیط پرداخت کنید.

6. تخفیف های ویژه را از دست ندهید

معمولا در بعضی از ایام سال که تعداد مسافرها کم می شود، بعضی از هتل های بزرگ آفرهای ویژه ای را برای مسافران می گذراند. این تخفیف های ویژه به حدی مجذوب کننده و وسوسه کننده است که حتی اگر کسی قصد سفر هم نداشته باشد وسوسه می شود با آن قیمت مناسب راهی یک مسافرت آنی شود. مثلا بسیاری از هتل ها در ایران در شب یلدا تخفیف های ویژه ای دارند که مسافران را برای شرکت در مراسم ویژه یلدا دعوت می کنند.

در تمامی کشورهای خارجی نیز هتل ها از این دست تخفیفات ویژه برای جذب مسافر می گذارند، تقریبا تمامی هتل ها به بهانه ها و در زمان های مختلفی چنین پیشنهادات وسوسه انگیزی برای جلب نظر مسافران پیشنهاد می دهند. اگر در پی رزرو هتل های ارزان قیمت هستید، پیشنهاد می کنیم ایام خاص را برای سفرهای خود انتخاب نمایید.

7. رزرو هتل های ارزان قیمت از سوم شخص!

شاید بعد از خواندن این تیتر تعجب کرده باشید که سوم شخص چه کسی است و چگونه می توان به این شکل اتاق رزرو کرد. باید به شما بگوییم که این روش هنوز در ایران خیلی جا نیفتاده است اما در خارج از کشور وب سایت هایی هستند که به مسافران این امکان را می دهند که اگر خودشان نتوانند در هتلی که رزرو کرده اند، اقامت کنند آن را به مسافران دیگر بفروشند.

در این شرایط مسافری که برنامه سفرش کنسل شده می تواند برای ضرر کمتر با هزینه ای پایین تر از سایت های رزرو هتل آنلاین، اتاق خود را که رزرو کرده و هزینه آن را پرداخت کرده، ارزان تر به شما بفروشد. در این روش هم شما اتاق ارزان تری را برای اقامت پیدا کرده اید و هم فردی که سفرش کنسل شده ضرر کمتری می نماید. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، می توانید برای رزرو هتل های ارزان به وب سایت RoomerTravel.com مراجعه نمایید و اتاق خود را با قیمت مناسب تر از بقیه جاها رزرو کنید.

8. رزرو هتل های ارزان با ستاره کمتر

اگر دغدغه استفاده از امکانات لوکس را ندارید و محل اقامتی آراسته و تمیز با امکاناتی معمول برای اقامت شما در زمان سفر مناسب است، می توانید برای رزرو هتل با قیمتی کمتر در بین هتل های 1 ستاره تا 3 ستاره دنبال اتاق مناسب بگردید. زیرا هتل های 1 تا 3 ستاره از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و به همین علت اتاق های خود را باقیمتی مناسب تر به مسافران ارائه می دهند.

9. عضویت در باشگاه مشتریان سایت های رزرو هتل

اغلب سایت های فروش آنلاین بلیط و رزرو هتل و یا آژانس های مسافرتی باشگاه مشتریان خاص خودشان را دارند. با عضویت در این باشگاه ها به ازای هر بار رزرو هتل امتیاز مشخصی در حساب کاربری مشتریان ثبت می شود، شما می توانید با عضویت در این باشگاه ها از تخفیف ها و امتیازات ویژه آن برای رزرو هتل های ارزان استفاده نمایید.

10.رزرو طولانی مدت هتل

اگر قصد اقامت طولانی مدت در شهر مقصد را داشته باشید، در اغلب هتل ها معمولاً از روز دهم به بعد هزینه اقامت مسافران کمتر از روزهای دیگر محاسبه می شود. بنابراین اگر به جای اینکه به چندین هتل بروید، یک اتاق از یک هتل را برای چندین شب رزرو کنید، هزینه تمام شده برای شما ارزان تر خواهد بود.

نتیجه گیری

سفر رفتن یکی از احتیاجهای طبیعی و ضروری ما آدم ها می باشد، بخصوص برای کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند و احتیاج دارند برای برطرف خستگی از کار و شلوغی شهر هرچند وقت یکبار به سفر بروند. اما در جوامع امروزی به علت افزایش هزینه های زندگی، سفر رفتن از برنامه زندگی بعضی از افراد به صورت کامل حذف یا محدود شده است. اگر بتوانیم برای سفر خود برنامه ریزی درستی انجام دهیم، امکان رفتن به سفر با هزینه ای معقول هم میسر می شود.

یکی از بخش های پرهزینه سفر به رزرو هتل است که اغلب بخش زیادی از هزینه ها صرف آن می شود، اگر به ترفندهایی که در این مقاله بیان کردیم عمل کنید، می توانید با کمترین هزینه رزرو هتل مورد نظر خود را انجام دهید. برای سفر به شهرها و کشورهای مختلف می توانید، بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را از سایت وبلاگ تینتا ارائه دهنده انواع خدمات سفر که سابقه طولانی در امر گردشگری دارد، انجام دهید و سفر خوشی را تجربه نمایید.

1. چه روزهایی از هفته برای رزرو هتل های ارزان قیمت مناسب تر است؟

اگر در زمان رزرو اتاق مورد نظرتان در سایت های رزرو آنلاین قیمت اتاق را در روزهای آخر هفته با روزهای وسط هفته مقایسه کنید، متوجه تفاوت قیمت ها خواهید شد. اغلب افراد در طول هفته مشغول کار و فعالیت هستند و تمایل دارند آخر هفته ها را برای سفر برنامه ریزی کنند، به همین علت هزینه رزرو اتاق ها در روزهای پایانی هفته بیشتر از ایام وسط هفته می باشد.

2. چرا هزینه سفر با تور از سفر انفرادی کمتر است؟

آژانس های مسافرتی به علت قراردادهای بلند مدتی که با هتل و سایر مراکز اقامتی دارند، اتاق ها را به صورت چارتری خریداری می کنند به همین علت هزینه کمتری برای اقامت از مسافران دریافت می کنند.

3. قیمت رزرو هتل در چه ساعت هایی در پایین ترین حد ممکن قرار گرفته است ؟

شاید اگر به شما بگوییم که قیمت اتاق ها بعد از ساعت 4 عصر کمتر هم می شود، تعجب کنید اما این حرف واقعیت دارد بخصوص اگر حوالی 8 شب دست به رزرو بزنید، در حدود 5 تا 10 درصد دیگر هم بیشتر در هزینه رزرو اتاق صرفه جویی خواهید کرد.

منبع: الی گشت

به "با این ترفندها؛ هتل های مقرون به صرفه اما با کیفیت رزرو کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این ترفندها؛ هتل های مقرون به صرفه اما با کیفیت رزرو کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید