ادا لیمون باز هم ملک الشعرای آمریکا شد

به گزارش وبلاگ تینتا به نقل از آسوشیدتدپرس، کارلا هایدن، کتابدار کنگره آمریکا خاطرنشان کرد که لیمون به جای دوره سنتی یک ساله در مقام شاعر صاحب جایگاه و افتخار، دو سال دیگر خدمت خواهد نمود.

ادا لیمون باز هم ملک الشعرای آمریکا شد

لیمون در بیانیه ای گفت: مفتخرم که دو سال دیگر به عنوان شاعر صاحب جایگاه و افتخار آمریکا خدمت کنم. در نخستین دوره ای که صاحب این عنوان بودم، در همه سفرهای ملی و بین المللی، این نکته به من یادآوری شد که شعر، مردم را دور هم جمع می نماید. مشتاقانه منتظر ادامه دادن پروژه مهمی هستم که در پی ارزش و قدر دادن به نقش های مختلف و مهمی است که شعر می تواند در زندگی انسان ها داشته باشد.

یکم ژوئن سال جاری، ادا لیمون از شعر خود برای پروژه فضایی ناسا رونمایی خواهد نمود. این شعر روی فضاپیمایی که قرار است اروپا- یکی از قمرهای مشتری- را کاوش کند، حک خواهد شد. او بعلاوه با بخش خدمات پارک ملی و انجمن ملی شعر آمریکا برای ارائه اشعار در پارک های این کشور همکاری می نماید.

لیمون که نخستین دوره خود را به عنوان ملک الشعرا در سپتامبر گذشته شروع نموده، صاحب شش مجموعه شعر از جمله چیزهای مرده شفاف، بشر زخمی، کوسه های توی رودخانه و خرابه خوشبخت است. کتاب شعر او با عنوان حمل کردن که در سال 2018 منتشر شد، جایزه شعر حلقه منتقدان کتاب آمریکا را برای او به ارمغان آورد. لیمون نامزد جایزه شعر گریفین 2023 نیز شده است.

ادا لیمون 47 ساله، بیست و چهارمین شاعر دارای جایگاه و افتخار- ملک الشعرا- آمریکاست. پیش از او شاعرانی از جمله رابرت پینسکی، تریسی کی اسمیت و جوی هارجو به این مقام رسیده بودند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ادا لیمون باز هم ملک الشعرای آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادا لیمون باز هم ملک الشعرای آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید