اجرای دستورالعمل پیشگیری اطفای آتش در جنگل ها و مراتع

به گزارش وبلاگ تینتا، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با صدور بخشنامه ای مجدداً بر آمادگی حداکثری مدیریت شهری برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در بوستان ها، فضاهای سبز شهری خبر داد.

اجرای دستورالعمل پیشگیری اطفای آتش در جنگل ها و مراتع

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری وبلاگ تینتا از وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با صدور بخشنامه ای مجدداً بر آمادگی حداکثری مدیریت شهری و روستایی و رعایت نکات لازم از سوی شهرداری ها و دهیاری ها در خصوص پیشگیری از وقوع آتش سوزی در بوستان ها، فضاهای سبز شهری و روستایی و جنگل ها و مراتع شهری و روستایی با همکاری دستگاه های ذی ربط خبر داد.

در بخشنامه مهدی جمالی نژاد به استانداری ها در زمینه ضرورت کنترل و پیشگیری از آتش سوزی در بوستان ها، فضاهای سبز و جنگل ها و مراتع واقع در شهرها و روستاها با اشاره به افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که امکان بروز آتش نشانی را افزایش می دهد، بر آماده باش حداکثری و ارتقای سرعت عمل واحدهای ذی ربط در شهرداری ها و دهیاری ها برای خاموش کردن آتش و انجام گشت های لازم از فضاهای ذکرشده تأکید شده است.

نظارت بر تمهیدات ایمنی پیش بینی شده در پارک ها، مناطق جنگلی، مراکز تفریحی و ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن سازی اماکن فوق، برگزاری مانورهای آمادگی مشترک اطفای آتش سوزی جنگل ها و مراتع بین کلیه نیروهای امدادی و عملیاتی در سطح شهرستان ها از دیگر موارد مورد تأکید در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور است.

جمالی نژاد همچنین بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز اطفای آتش سوزی شامل بازبینی، تعمیر و استقرار آن ها توسط شهرداری ها و دهیاری ها، تشکیل جلسات هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای دستورالعمل طرح جامع مدیریت و پیشگیری اطفای آتش سوزی در جنگل ها و مراتع با حضور تمامی متولیان موضوع مشتمل بر شهرداری ها، دهیاری ها، شوراها، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل محیط زیست استان، سازمان های مردم نهاد،... و اطلاع رسانی به موقع و اعلام هشدار به شهروندان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش سوزی با بهره گیری از ظرفیت های صداوسیما و خبرگزاری های استان، پایگاه های اینترنتی سازمانی، شبکه های مجازی و فضاهای تبلیغات شهری و روستایی تأکید نموده است.

وی همچنین بر ضرورت هماهنگی و تعامل حداکثری مدیریت شهری و روستایی استان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منظور اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه فی مابین تأکید نمود.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "اجرای دستورالعمل پیشگیری اطفای آتش در جنگل ها و مراتع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای دستورالعمل پیشگیری اطفای آتش در جنگل ها و مراتع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید