آدم ربایی برای خواستگاری؛ دنیای عجیب پیشنهاد های ازدواج غافلگیرکننده

به گزارش وبلاگ تینتا، جمله با من ازدواج کن نوشته شده در آسمان چگونه است؟ چهره یک زوج که با جلوه های ویژه بر روی ستاره ها به شکل لیزری حک شده چطور است؟ جمعیتی متشکل از صدها نفر تشویق کننده در نزدیکی پل تاور بریج در حالی که گلبرگ های گل رز دور یک زوج خوشبخت می چرخند ایده خوبی است؟ اگر هر یک از این صحنه ها برای تان آشنا به نظر می رسد احتمالا شاهد پیشنهادی برای ازدواج برنامه ریزی شده بوده اید.

آدم ربایی برای خواستگاری؛ دنیای عجیب پیشنهاد های ازدواج غافلگیرکننده

به گزارش وبلاگ تینتا به نقل از ایندیپندنت، شرکت های برنامه ریزی ازدواج در سراسر بریتانیا از 1500 پوند تا 165 هزار پوند برای پاسخ به این پرسش ها از شما پول می گیرند. آژانس های برنامه ریزی نماینده مراسم ازدواج در بریتانیا تبدیل به تجارتی پررونق شده اند به گونه ای که بعضی از آنان در سال 2023 میلادی در مقایسه با سال 2019 میلادی افزایش چهار برابری مشتریان شان را گزارش دادند.

شیوانی کاتری یکی از شرکت های خدمات برگزاری ازدواج می گوید: ما هر هفته حدود پنج تا شش مراسم ازدواج برگزار می کنیم. بیشترا مردان به ما مراجعه می نمایند و از تیم مان می خواهند تا پیشنهادی ایده آل برای طراحی مراسم ارائه نمایند. میانگین هزینه که دکور، عکاسی و اجاره محل برگزاری مراسم را شامل می گردد حدود 3000 پوند است اما بسته به مکان یا سفر اضافی قیمت ها به راحتی افزایش می یابند و حتی شش رقمی خواهند شد!

کاتری می گوید امکان برگزاری مراسم در سراسر لندن وجود دارد از هتل ها گرفته تا آپارتمان های خصوصی. هم چنین، بعضی از مشتریان تمایل به مراسم در خارج از کشور دارند. کاتری می گوید تجربه بردن مشتری و تمام اعضای خانواده همسر آینده اش به دریاچه کومو در ایتالیا را برای پیشنهادی غافلگیر نماینده داشته است. او می گوید: فکر می کنم هزینه آن در حدود 30 هزار پوند شده بود.

آلیسا گرابوواجا از آژانس برنامه ریزی ازدواج می گوید شرکت او پیشنهادات را در همه جا از سانتورینی تا ترکیه اجرا نموده است. او می گوید: یک زوج وارد یک ماجراجویی مجلل در یک قایق تفریحی خصوصی شدند و در امتداد دریای اژه حرکت کردند تا آن که به نقطه ای خلوت در خط ساحلی بدروم رسیدند جایی که یک گروه موسیقی با گل های صورتی و سفید با موسیقی زنده از آنان استقبال کردند. آژانس او هم چنین پیشنهادهایی برای برگزاری مراسم در برج ایفل در پاریس و برج العرب در دبی را نیز اجرا نموده است.

بسیاری از برنامه ریزان مجموعه ای از محبوب ترین پیشنهادها را ارائه می دهند که ترکیبی از مسیرهای پیاده روی با گلبرگ های گل رز، بادکنک های قلبی شکل، شمع ها و حروف بزرگ با من ازدواج کن نصب شده در یک مکان خاص است. بسیاری از هتل های مجلل نیز آغاز به ارائه خدمات پیشنهاد ازدواج نموده اند. برای مثال، هتل و اقامتگاه پورت لیمپن در کنت در بریتانیا به زوج ها این فرصت را می دهد که به طور انحصاری منطقه آلاچیق آنجا را به مدت یک ساعت اجاره نمایند.

البته وقتی صحبت از پیشنهادهای سفارشی ازدواج می گردد بعضی از درخواست ها می توانند کمی آوانگارد و عجیب و غریب به نظر برسد. لیز تیلور برنامه ریز مراسم ازدواج لاکچری می گوید: یکی از مشتریان می خواست هنگام چتربازی خواستگاری کند. موضوع این بود که همسرآینده اش از ارتفاع می ترسید. برنامه ریزی زیادی لازم بود تا هر دوی آنان به هوا بروند اما ما پیروز شدیم.

در همین حال، یک بار از کاتری خواسته شد که کل سینما را اجاره کند تا یکی از مشتریان بتواند فیلم بلندی را که برای نامزد آینده اش ساخته بود به نمایش بگذارد. او می گوید: این ایده ای سرگرم نماینده بود. بیشتر درخواست ها برآورده می شوند اما بعضی درخواست ها و پیشنهادات احتیاج به مذاکره و رایزنی بیش تر دارند. من مشتری ای داشتم که از ما خواسته بود یک آدم ربایی را ترتیب دهیم. من کوشش کردم تا او را از این ایده منصرف سازم.

رازداری از اهمیت بالایی برخوردار است. کاتری می گوید: ما همواره سخت کار می کنیم تا همه چیز را مخفی نگه داریم. با این وجود، آنان خدماتی را ارائه می دهند که به افراد این امکان را می دهد تا علاقه شان را با شرکت در میان گذارند سپس با همسر آینده شان تماس گرفته می گردد و او را نیز تشویق می نمایند تا از خدمات پیشنهادی استفاده کند. کاتری شرح می دهد: بسیاری از افراد پیشنهادات ما را در اینستاگرام می بینند و از آنجا با یکدیگر نیز تماس می گیرند و می خواهند شرکای شان به وسیله ما به آنان پیشنهاد مراسم ازدواج را ارائه دهند.

اما چرا این خدمات تا این حد محبوب شده اند؟ افراد درون این صنعت می گویند که با پاندمی کووید - 19 مرتبط است. آنان می گویند پس از انتها محدودیت های مرتبط با قرنطینه که افراد در جریان آن بسیار محدود شده بودند اکنون علاقه برای ایجاد تجربیات و جشن های واقعا معنادار افزایش یافته چرا که اکنون تمرکز بر روی روابط انسانی دوباره برقرار شده و خلق لحظات فراموش نشدنی است.

کاتری می گوید: بسیاری از زوج ها ترجیح می دهند پول بیش تری برای پیشنهاد و برنامه ریزی مراسم ازدواج خرج نمایند تا برای خود مراسم. آنان می خواهند لحظه ای خاص برای شان رقم زده گردد.

یکی دیگر از دلایل افزایش تمایل به استفاده از خدمات آژانس های ارائه دهنده خدمات برنامه ریزی برای ازدواج افزایش حضور آنان در رسانه های اجتماعی است.

اگر نگاهی به صفحات اینستاگرام بیندازید طولی نخواهید کشید که به یک پیشنهاد مجلل برخورد خواهید کرد که احتمالا به وسیله یکی از شرکت های مذکور ارائه شده است. بسیاری از آنان پیشنهادات خود را به صورت آنلاین البته با اجازه زوج ها به اشتراک می گذارند. سلبریتی ها و رسانه های اجتماعی در این بازار تاثیر زیادی داشته اند. برای مثال، زمانی که اعضای خانواده کارداشیان مهمانی های خواستگاری مجلل را در تلویزیون به نمایش می گذارند ایده تقلید از آنان در میان زوج ها تقویت می گردد. به علاوه، زوج های جوان تر اغلب تمایل دارند لحظه ای را در اینستاگرام خلق نمایند لحظه ای باورنکردنی تا آن را با دوستان و دنبال نمایندگان اش در فضای مجازی به اشتراک بگذارند. در این میان عنصر رقابت نیز نقش دارد.

منبع: فرارو

به "آدم ربایی برای خواستگاری؛ دنیای عجیب پیشنهاد های ازدواج غافلگیرکننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدم ربایی برای خواستگاری؛ دنیای عجیب پیشنهاد های ازدواج غافلگیرکننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید