با خطرات شوکه کننده آب پرتقال آشنا شوید

به گزارش وبلاگ تینتا، آب پرتقال یک نوشیدنی انرژی زای سرشار از آنتی اکسیدان است. آب پرتقال تازه دارای خواص ضد التهابی است. اما، درست مانند هر غذای دیگری، زمانی که بیش از حد مصرف گردد، ممکن است منجر به بعضی مسائل سلامتی گردد.

با خطرات شوکه کننده آب پرتقال آشنا شوید

به گزارش همشهری آنلاین، در این مطلب ضمن اشاره به منافع آب پرتقال به طور ویژه به مضرات آن پرداخته ایم.

مضرات آب پرتقال

افزایش وزن

آب پرتقال سرشار از کالری، فیبر، چربی های سالم و پروتئین است که امکان دارد باعث افزایش و کاهش قند خون و در نهایت منجر به افزایش وزن گردد.

خطر ابتلا به دیابت نوع 2

بر اساس تحقیقات انجام گرفته مصرف بیش از حد آب پرتقال می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

افت فشار خون

طبق تحقیقات انجام گرفته، مصرف زیاد آب پرتقال ممکن است منجر به افت فشار خون گردد. به گفته متخصصان، افراد دارای اضافه وزن در مقایسه با دیگران بیشتر مستعد ابتلا به این عارضه هستند.

آلرژی پوست

طبق گزارش های انتشار یافته از نتایج تحقیقات، در بعضی موارد، مصرف بیش از حد آب پرتقال ممکن است منجر به حساسیت پوستی گردد.

بی خوابی

در بعضی موارد، مصرف زیاد آب پرتقال ممکن است منجر به بی خوابی و افزایش سطح قند خون و بعلاوه بی قراری گردد.

منافع آب پرتقال

در کنار این مضرات نتایج تحقیقات انجام گرفته درباره مزایای آب پرتقال نشان می دهد که این نوشیدنی ممکن است برای سلامت قلب، سلامت شناختی و عملکرد سیستم ایمنی مفید باشد. بعلاوه ممکن است به محافظت در برابر سنگ کلیه یاری کند.

زمانی که آب پرتقال به نسبت مناسب مصرف گردد، محتوای منیزیم موجود در آن به مدیریت فشار خون یاری می نماید. بعلاوه سرشار از پتاسیم و ویتامین C است و خواص ضد سرطانی دارد که به سلامت پوست، ریه ها و متابولیسم کلی یاری می نماید. بهتر است روزانه خود را به 240 میلی لیتر آب پرتقال محدود کنید. به علت اینکه مصرف بیش از حد آب پرتقال نیز عوارض جانبی دارد.

حفاظت از عملکرد سیستم ایمنی

یک لیوان آب پرتقال تمام ویتامین C مورد احتیاج شما را در یک روز تامین می نماید. بعلاوه میزان خوبی فولات (یک ویتامین B است که به فراوری گلبول های قرمز خون و رشد و نمو سالم یاری می نماید) را ارائه می دهد. هر دو ماده مغذی برای حمایت از سلامت بسیاری از سلول های ایمنی مختلف شناخته شده اند.

افزایش محافظت در برابر سنگ کلیه

آب پرتقال می تواند سطح سیترات و پی اچ (ph) ادرار را افزایش دهد که ممکن است به محافظت در برابر سنگ کلیه یاری کند. بعضی شواهد نشان می دهد که آب پرتقال در محافظت در برابر سنگ کلیه موثرتر از آب لیمو است.

کاهش احتمال زوال شناخت

یک تحقیق مشاهده ای بزرگ نشان داد که مصرف بیشتر غذا های غنی از فلاونوئید، به ویژه مرکباتی نظیرآب پرتقال، با کاهش احتمال زوال شناختی در ارتباط است.

منبع: فرارو

به "با خطرات شوکه کننده آب پرتقال آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خطرات شوکه کننده آب پرتقال آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید